dimecres, 27 de maig del 2009


Ajudes per exposar i comprar vehicles.

Del 9 al 17 de maig es va celebrar, com ja va sent habitual cada dos anys, “el Salón Internacional del Automóvil”. La trenta-cinquena edició va finalitzar amb un èxit categòric de vendes i expositors. Tot i el triomf rotund de participació, 1 milió de visitants i 55 marques expositores segons l’organització, cal fer esment del tipus de finançament que ha mantingut viva la fira. L’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils (ANFAC) va amenaçar, ara fa dos mesos, de la no participació per part de cap de les seves marques a causa de la crisi. El Govern va tardar poc en reaccionar i va auxiliar a les empreses pagant el cost del lloguer del recinte firal. Xifra que oscil·la entre els 34 i els 187 milions d’euros segons fonts del setmanari La Directa. Els avantatges eren tant suculents que van atreure empreses que mai s’havien exposat. Fonts de la CGT denuncien a les empreses per obrir constantment nous ERO’s. Mentre que en els últims quatre anys les empreses han tingut el percentatge de beneficis més alt de la història, el 96% del sector de l’automòbil a casa nostra es troba immers en expedients de regulació. Immersos en les dades i en contraposició a aquestes, el passat 4 de maig el ministre de Treball Celestino Corbacho feia pública la xifra de més de 3,6 milions d’aturats a l’estat espanyol mentre deu dies després el seu conterrani Miguel Sebastián anunciava ajudes directes per la compra de cotxes.
Burxa més de Maig