dilluns, 8 de novembre del 2010

Algú sap on puc trobar una goma?

Sóc animador, educador, actor, psicòleg, guia turístic, micòleg, traductor, ponent, lingüista, psiquiatre, dissenyador, formador, escriptor, dibuixant, actor, mag, cantant...en definitiva, sóc mestre. Treballo en una escola de l’humil barri barceloní de la Verneda on evidentment les condicions són majoritàriament molt precàries. Aquest més hem anat de colònies. Dos dies només ja que la condició socioeconòmica de les famílies ronda, m’atreviria a dir, el llindar de la misèria. Només han pogut gaudir d’aquesta intensa sortida de dues jornades la tres quartes parts del discents. La quarta part restant no ha pogut pagar els 80 euros que valia poder sortir, durant dos tristos dies, de la quotidianitat i paràlisi que nodreixen els carrers del barri.
M’acaba d’arribar una notícia des del barri veí de les Corts. Les escoles de tot el districte decideixen la supressió de les colònies en resposta a l’anul•lació de la jornada intensiva del més de juny. Torno a encetar el tema que tantes vegades m’ha fet bullir el terrat. Francament és complicat d’abordar, d’entendre les parts implicades. Els mestres que denunciem que l’aplicació vulnera de manera flagrant la llei d'educació de Catalunya, que estableix un llindar de 1.050 hores lectives per curs, que al juny fa massa calor per treballar. Els pares queixant-se de la desaparició de les colònies. Els 1500 monitors, personal de servei i cuina que viu del lleure, de l’educació no formal i que també llencen el crit al cel. Ens trobem doncs en una situació infinitament ambivalent que posa sobre la taula de l’educació d’aquest país dues prioritats, l’econòmica-laboral i la pedagògica. Sempre defensaré la segona. No obstant els i les docents d’aquest país que encara creiem en l’educació com un valor inalienable ja fa massa temps que estem patint les conseqüències i es que al meu centre no hi ha diners ni per gomes.
"A peu de carrer"; Burxa, octubre de 2010

4 comentaris:

Free Poker Money ha dit...

This month they have camps. Two days only because the economic circumstances of families round,they would say the threshold of poverty. Only they could enjoy this intense two days out of the three-quarters of learners. The remaining quarter failed to pay that it was able to leave for two days sad, and paralysis of the everyday that nourish the streets of the neighbourhood.

Anònim ha dit...

Molt bé Martí. Ha arribat avui l'article al Periodico. Un petó professor, ah! i felices vigilies. A veure si el teu sant ens porta l'estiuet!

Jordi ha dit...

Martí!!
M'havien arribat veus que havies sortit publicat al 20 minuts, i no he pogut estar de passar-m'hi.
Certament l'article és contundent, i com de costum ple de raó.
Enhorabona per l'escrit.

Un petó ben fort!

Anònim ha dit...

Ja séque , com sempre, no respondré el que he de respondr, però és igual.
Si fessin el mateix cas a totes les protestes!...sobretota les que damanem millorar la qualitat de l´educació. Jo crec que el que manca és que el govern anomenat polític digui clarament quins són els "seus valors a l´educació" i a partir d´allà "tots" podrem tornar a recomençar.Bones colònies!, ai, si ja hi deus haver anat...
Júlia
Júlia